Gotcha ! You are stumbled upon Pinky Monster. Please behave peeps and dudes. | Dashboard | +Follow
PINKY MONSTER♥
MEMAAFKAN SESEORANG ITU LEBIH BAIK DARIPADA BERDENDAM :)
0 comment[s]
selepas lame blog aku ni menyepi dan di sepikan diri , akhirnyaa bersuara jugak kali ini . busy lahh sekarang . dengan latihan rumah sukannya , latihan nasyid nya , tuition nya . hadoiiy ! before this choir . sekarang ni na kene present choral speaking pulak . nih mai ramai-2 dengaq , cheq nak habaq mai kat hampa semua ni . hampa tau dok apa itu choral speaking ? recitation of poetry, dramatic pieces, etc. by a chorus of speakers . haa , ni lah maksudnyaa , hihi ^^ 4 hari jee wey practise . dah lahh nnty na kene present kat beribu students . adee outsiders pulak na datang . hadoiyy . hopee 3B boleh . tajuk crime . dahh . habis topik pasal choral speaking . ni nak ceritee kat korang pulakk . MEMAAFKAN SESEORANG ITU LEBIH BAIK DARIPADA BERDENDAM :)

COPY ANDD PASTE :

Jikalau kita larut dalam kebencian dan tenggelam dalam kedendaman, sehingga waktu kita habis hanya untuk menyelesaikan sebuah masalah yang menimpa kita. Andaikata, kita membenci seseorang bererti kita telah siap untuk mewakafkan hidup kita dan pikiran kita untuk terus memikirkan dia. Kebahagiaan kita akan terhenti bahkan kita tidak boleh makan dan tidur kerana memikirkan dia sedangkan dia mungkin sudah tertidur puas.

Akankah, kita gadaikan kehidupan kita dengan perasaan dendam dengan penuh kebencian. Kalau saja kebencian itu membahagiakan dan menjadi solusi, silakan untuk benci!, tapi yang terjadi kebencian yang melanda kita justeru hanya akan menghancurkan cara berfikir kita, melumatkan raut wajah kita, membuat kotor tutur kata kita, membuat gelisah batin kita, membuat tidak sehat kehidupan kita, akhlak kita melorot menjadi hina buah dari kebusukan hati yang melanda diri ini.

Oleh kerana itu jangan sia-siakan hidup kita hanya dengan menjadi seorang pendengki dan pendendam, jadilah seorang yang pemaaf, percayalah seorang pemaaf Insya Allah hidupnya lebih ringan. Bukankah kita ingin menikmati hidup ini? Saudaraku, kenikmatan hidup tidak akan dimiliki oleh orang yang hatinya diselimuti kebencian dan perasaan dendam. Memaafkan orang lain itu indah, sehingga kita Insya Allah akan merasa lapang, itulah darjat orang-orang yang mulia. Bukankah nabi pun megampunkan umatnya . apatah lagi kita . Wallahu a’lam.

Do Forgive andd forget . if you can't do both , choose one . mesti masalah korang akan selesai . insya-Allah .
Older posts | Newer posts